15 Şubat 2012 Çarşamba

Fırında karnıbahar

Bazı yemekler bana bazı insanları hatırlatır. Mesela patlıcan yemeği Şerife ablamı (hiç sevmiyor çünkü) yeşil fasülye Mehmet dayımı (çok seviyor çünkü) karnıbahar yemeği de bana babamı hatırlatır, bir ara annem sık yapmaya başlayınca iyice usanmıştı karnıbahardan :)

Dün yemekten sonra aklıma geldi aslında bu tarifi paylaşmak lazım, hem çok pratik hemde çok tatlı, tabi karnıbahar sevene.

Malzemeler:
  • 1 küçük boy karnıbahar
  • 2/3 patates (ben 2 tane iri patates kullanıyorum)
  • 1 orta boy soğan
  • 2/3 diş sarımsak
  • 2 yumurta
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 bardak yoğurt
  • 1 yemek kaşığı un
  • tuz, pul biber
  • kaşar peynir rendesi
Hazırlanışı:
Karnıbaharı ve patatesleri doğradıktan sonra tuzlu suda haşlayın. Kaşar peyniri hariç diğer malzemeleri bir kabın içinde güzelce karıştırın. Aynı kabın içine soğan ve sarımsağı da ince ince doğrayın. Haşlanan karnıbahar ve patatesleri hazırladığınız bu sosun içinde güzelce karıştırın ve yağlanmış bir fırın tepsisine dağıtın. 20-25 dakika kadar önceden ısıtılmış fırında 200 derece de pişirin. Fırından almadan önce peyniri de üzerine dökün. Peynir iyice eridikten sonra fırından çıkarın. Afiyet olsun!

(aynı tarif internette patatessiz, soğansız ve sarımsaksız)

5 yorum:

  1. Bende çok severim karnibahari hemde her halini ama enisten hiç sevmez o yüzden sadece kizartip yedirebiliyorum. Senin yaptigin gibi bende yapiyorum sadece kendime ama içine birazcikta muskat tozu atarsan tadi çok daha güzel oluyor. Ya ben senin bu yazilarini çok sevdim hergün yaz olurmu...

    YanıtlaSil
  2. Muskat tozuyla da bir deneyim. Thank you darling hoşuna gittiğine sevindim, hergün yazmaya çalışacam...

    YanıtlaSil
  3. Bacu yaa beni sevmedigim degil sevdigim degisikliklerle hatirlamani beklerdim :))

    YanıtlaSil
  4. Hahahah Sev cok komiksin (hatirlamalar falan..!) Ama haklisin benimde aklima gelirdi, ozellikle babanin dedigi ''Karnibahari psirat'' hahaha!:D

    Maar het ziet er lekker uit, echt leuk dat je verschillende dingen uitprobeerd en dat met ons deelt. Mag je vaker doen! Ik zal het aan mama zeggen misschien wilt zij het een keer maken voor papa haha!

    XoXo

    YanıtlaSil
  5. Hey us ben onu ali ye de anlattım karnıbaharıp şırat :)
    Şerife bacu kısır tarifini de senden alalım, sonuçta kısır ustası sensin, toch :) Thanks for the comments

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...