22 Mart 2012 Perşembe

Kayıp gül

Hatırlıyorsanız bir yazımda yeni kitap aldığımı ve aranızdan bu kitaplardan birini okuyanınız var mı diye sormuştum. Az önce 'Kayıp gül'ü bitirdim ve inanılmaz güzel bir kitap, çok zekice yazılmış. Daha önce nasıl olurda hiç duymamışım bu kitabı diye sordum kendi kendime. İnternette gül resimleri ararken bu kitaba rastlamıştım. Daha doğrusu eşim kitap almaya çıktığımızda bana hatırlattı ben tamamen unutmuştum.

Kitabı okumaya başlamadan önce internette özetini aramaya çalışmıştım, bir blogcu 'bazı kitaplar tam da ihtiyacın olduğu zaman eline geçer' diye yazmıştı. Kitabı okuyunca o yazı sürekli aklıma geldi. Çünkü gerçekten öyle ve tesadüf olduğuna inanmıyorum. Hayatta herşey birbiri ile bağlantılı bence.

Özetle kitap, Diana'nın annesini kaybettikten sonra yaşadığı 'içsel' yolculuktan, ve insanların içindeki çelişkilerden bahsediyor.

Sondeyişten bir parça: 'Efes! İkilikler şehri. Aynı anda hem Artemis'e, hem de Meryem Ana'ya ev sahipliği yapan şehir. İçinde hem egoyu hem de ruhu barındıran, kibrin ve tevazunun, esaretin ve özgürlüğün iç içe geçtiği şehir. Efes! Zıtların birbirine dolandığı, insan gibi bir şehir.'

Yazar kitaba 'iyi ki kitaplar var' diye başlamış, evet gerçekten iyiki de kitaplar var!

Not: Herkesin okumasını tavsiye ederim, aramızda Türkçe okumaktan zorluk çekenler için Hollandaca (De stem van de Roos) veya İngilizce de (The missing Rose) okuyabilirsiniz.




8 yorum:

  1. Bende bayilirim bilirsin kitaplara.. Yolum duserse bos en lommerdaki turk kitapcidan alayim bende. Simdi ablamdan bi kitap aldim Paulo Choelo- Elif, otobus yolculugumu bos bos gecirmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet her anı değerlendirmek lazım bir aralar bende yolculuklarımı kitap okumakla geçirirdim..

      Sil
  2. Bencede iyiki kitaplar var bazen ara vermek zorunda kaliyorum ve o zaman cok ozluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı da okumanı tavsiye ederim als je er weer aan toe komt.. bu arada bebeler nasıl?

      Sil
  3. Mag ik ook gewoon I LIKE zeggen zoals op facebook hahaha! I LIKE :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha jaa hoor je mag ook gwn I like zeggen :)

      Sil
  4. Hahaha ja Es die neiging heb ik af en toe ook! Of gewoon op "i like" klikken.. alleen helaas heb je die hier niet! Dan zeg ik ook maar: "I LIKE" en misschien als ze dat boek ook in Nederland hebben, ik neem aan van wel. Zal ik het ook wel kopen, en anders koop ik het wel in Turkije inshAllah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jawel hollanda'da satılıyor, ik heb bij bol.com gekeken, ama zaten türkçe okumak istiyorsan burdan al, daha ucuz :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...