11 Mart 2012 Pazar

Anne usulü sütlaç

Annem geldikten sonra ilk isteklerim evde sevdiğim yemekleri yapmasıydı. Hemen saydım şunları şunları yapmanı istiyorum diye.. Her ne kadar kendim denesemde annemin yaptığı gibi olmuyor. Paylaşmak istediğim ve hepimizin bildiği ilk tarifim 'sütlaç':

Malzemeler:
1 liıtre süt
1 su b. pirinç
1.5 su b. su
1/2 su b. toz şeker (şekerli sevenler yarım bardaktan biraz fazla şeker kullanabilirler)

Hazırlanışı:
Pirinci güzelce yıkayıp su ile ateşe koyun. Pirinçler suyu çekene kadar kaynatın. Soğuk sütü ekleyin. 1-2 defa karıştırıp kaynamasını bekleyin. Kaynadıktan 10-15 dakika sonra şekeri ilave edin. Güzelce karıştırıp ocaktan alın. Kaselere boşaltıktan sonra biraz bekleyin ve soğuması için buzdolabına alın. Afiyet olsun!

5 yorum:

  1. Yasimiz kac olursa olsun en usta asci olsak dahi en guzel annemizin yaptigi yemektir :)

    YanıtlaSil
  2. BUNA 100% KATILIYORUM!!! Mmmm lekker hoor Sev geniet van mama's eten! :D

    YanıtlaSil
  3. Katılıyorum size bacılar :D. Sana afiyet olsun Sev

    YanıtlaSil
  4. Bi kere hocam 1 litre süt yalan 3 kere denedim 3 ünde de tutmaz mı bir sütlaç ya ama emeğiize sağlık yine de.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...