29 Mart 2012 Perşembe

Gıybet

Hasan-ı Basri, büyük evliya tabiinden, çok fazla korkuyordu, yaratan sahibinden.
O ibadet ederken, komşusunun birisi, dedi ki: 'Gıybet etti filan zat, bugün sizi.'
Buyurdu ki: 'Ne için gittin onun evine?' Dedi: 'Davet etmişti, yemek ziyafetine.'
Buyurdu ki: 'Neler ikram etti size o zat?' Dedi ki: 'Çok çeşitli yemek ile meşrubat.'
Buyurdu: 'Sakladın da bunları içinde hep, şu bir çift sözü niye, saklayamadın acep?'

Bir tabak hurma verip, bunu haber verene, buyurdu: 'Götür bunu beni gıybet edene. O benim günahlarımı kendine alıvermiş, böylelikle o bana çok iyilik eylemiş.
O bana böyle ikram, iyilik etti diye, bende bu hurmaları, ona ettim hediye. Benden ona söyle ki, bakmasın kusuruma, ikramına karşılık çok az oldu bu hurma...

(Birisinin hakkında konuşurken o kişinin günahlarını üzerine aldığını unutmamak lazım)

4 yorum:

  1. Müthis bir yazi çok begendim. Ama maalesef günümüzde giybet çok yapiliyor ve en kötüsüde insanlar giybet yaptiklarini çogu zaman anlamiyor dahi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle, hiç farkında olmadan birinin hakkında rahatlıkla konuşabiliyoruz, halbuki ne kadar yalnış ve günah. Beğendiğine sevindim ablacım! :)

      Sil
  2. Zoooo... Deze is echt goed! Ik vind hem super mooi.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...