30 Mart 2012 Cuma

Salavat-ı Şerife'nin fazileti

Son zamanlarda sürekli salavat getiriyorum. Daha öncede getiriyordum ama bilmediğim bir sebepten dolayı son zamanlarda daha fazla oldu. Tabi ki bu çok güzel birşey, çünkü Peygamber efendimiz buyurdu ki:

'Bana Salavat okuyan bir mümin yoktur ki ona melekler rahmet duası etmemiş olsun. Bu, bana salavat okuduğu müddetçe devam eder. Öyleyse kul bunu, ister az ister çok yapsın!'

Ve bugün için, yani cuma günü için Peygamber efendimiz buyurmuştur ki:

'Günlerinizin en faziletlisi cuma günüdür. Bu sebeple o gün bana çokça Salat-ü Selam getiriniz, zira sizin Salat-ü Selamlarınız bana ulaşır' buyurunca, Ashab-ı Kiram: Ya Rasulallah! Vefat ettiğiniz  ve sizden hiçbir eser kalmadığı zaman Salat-ü Selamlarımız size nasıl ulaşır? diye sordular. Bunun üzerine Peygamberimiz (s.a.v.): 'Allah'ü Teala Peygamberlerin bedenlerini çürütmeyi toprağa haram kıldı.' buyurdu.

Benim en çok okuduğum: Allahümme salli ve sellim ala seyyidina ve nebiyyina Muhammed.
Manası: Ey Allah'ım, Efendimiz, Peygamberimiz olan Muhammed üzerine salat ve selam eyle.

Herkesin kolaylıkla söyleyebileceği birşey, özellikle cumaları aklımızdan, dilimizden ve kalbimizden Salavatları düşürmeyelim. Herkese hayırlı cumalar!

Sallallahu Aleyhi ve Sellem. (s.a.v.)
Manası: Allahu Teala ona Salatu Selam etsin.


 (Farklı salavatlar ve manaları için: www.salavatiserife.com)


2 yorum:

  1. Dini konular uzere bilgi okudugunda, o zaman zaten ister istemez genelikle cok salavat getiriyorsundur. Cunku cogunlukla (s.a.v.) Peygamber efendimizin isminin arkasinda yaziyor. Bedankt voor het delen, en het herinneren hiervan. Allah razi olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah senden de razı olsun inşallah elif bacı :) Ama benim demek istediğim öyle günün ortasında bir işle meşgul olduğumda, hiç farkında olmadan salavat getiriyorum, yani sadece kitap okurken değil..

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...