5 Nisan 2012 Perşembe

Es Selam

Bir kaç haftadan beri yeni kitabımı okumaya başladığım için blog'umu biraz ihmal ediyorum galiba. Yeni edindiğim bilgileri paylaşmayı seviyorum. O yüzden beni etkileyen herşeyi öncelikle eşimle paylaşıyorum. Mesela dün kitabımı okurken beni etkileyen çok güzel birşey öğrendim. Hani selamlaşmak sünnettir ya.. peki bu selamlaşmalarda ne söylediğimizi de biliyormuyuz? Ben tam anlamıyla bilmiyormuşum meğer. Yazar şöyle diyor:

'Düşman olan inançsızların bulunmadığı yerlerde müminler birbirlerine, Cennet ehlinin selamıyla, Hz. Cebrail'in Peygamberi selamladığı şekilde selam veriyorlardı. 'Selamün aleyküm (Selam üzerinize olsun)', karşıdakinin selamı ise 'Ve aleyküm selam (Selam sizin de üzerinize olsun)' oluyordu. Burada çoğul zamir (küm) kullanılması, selam verilen kişinin iki yanında duran melekleri de selama dahil etmek içindir.'

Bir mümine selam verirken hiç farkında olmadan yanındaki meleklere de selam veriyor olmamız ne güzel birşey değil mi? Ama bilinçli olarak meleklere de selam vermek çok daha güzel değil mi?

1 yorum:

  1. Oda namazda selam verdigin zaman, ve yahut camii ye girdigin zaman verdigin selamlardir bence. bilincli meleklere selam vermen.
    Want je staat er niet altijd bij stil, als je iemand op de islamitische manier begroet. Maar wanneer ik de moskee binnen treed of tijdens het gebed de engelen begroet dan voelt dat echt mooi.. ''Ik heb net de engelen begroet''

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...