22 Şubat 2012 Çarşamba

Dolmacık

Herşeyin bir ilki vardır.. ilkler güzeldir, ilkler heyecanlıdır, ilkler özeldir. Biber dolmasını yapmanın da bir ilki varmış. Ne ben ne de eşim biber dolmasını fazla sevmeyiz. Ama görümcem taaa Antalyalardan minik minik biber dolması getirince yapmak zorunda kaldım. Baya güzel olmuştu aslında. Eminim çoğunuz yapmasını biliyor ama yinede minik dolma tarifimi sizinle paylaşmak istedim.

Malzemeler:
  • 1 su bardağı pirinç
  • 500 gram dolmalık biber
  • 2 adet orta boy soğan
  • 1 adet domates
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1.5 su bardağı kaynamış su
  • 1/2 demet maydanoz
  • 2 tatlı kaşığı nane
  • 1 yemek kaşığı salça
  • tuz, karabiber, pulbiber
Hazırlanışı:
Zeytinyağını, doğranmış soğanları ve salçayı bir tavada soğanları pişene kadar karıştırın. Daha sonra pirinci ve diğer malzemelerin tamamını de aynı tavanın içine alın. En son suyu dökün ve suyunu tamamen çekene kadar kısık ateşte pişirin. Daha önce içini temizlemis olduğunuz biberlerin içini bu karışımla doldurun.
Çok derin olmayan bir tencerenin içine yerleştirin ve biberlerin yarısına kadar su dökun. Kısık ateşte biberler ve pirinç yumuşayana kadar 20-25 dakika kadar pişirin. Afiyet olsun!




Biberler yetmediği için birtane de patlıcan doldurdum

4 yorum:

  1. Ben cok severim biber dolmasini... Mmmm! Ama bunun domatesi eksik. Sus olarak mi tadini versin diye mi artik bilmiyorum ama, anne hep ustune birde domates keser.

    YanıtlaSil
  2. Mmmmm bende severim! Het ziet er echt lekker uit en heb er nu ook wel trek in haha! :D

    YanıtlaSil
  3. merhabalaar:)
    ne hoş bir sayfa bu böyle.
    samimiyetiniz ile süslediğiniz sayfanıza bayıldımm..
    seve seve izleyiciniz oldum hemen.
    bende sizi bekliyorum sayfama,arzu ederseniz tabiki..
    kucak dolusu sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba! Beğendiğinize sevindim, sizin sayfanızda çok güzel, bende sizin sayfanızda izleyici olup güzel güzel tarifler alırım sizden :) emeğinize sağlık!

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...