1 Mayıs 2012 Salı

İrmik helvası

Yine pratik bir tatlı tarifi sizinle paylaşmak istedim. Tatlı türünü sevdiğim için yapmasını da çok seviyorum...

Malzemeler:
  • 2 su b. irmik
  • 1.5 su b. şeker
  • 1.5 su b. süt
  • 2 su b. su
  • 150 gram tereyağ

Hazırlanışı:
Öncelikle 1.5 su bardağı süt ile 2 su bardağı suyu bir tencereye koyup kaynatın. Su ile süt kaynayana kadar kısık ateşte tereyağı bir tava da (veya tencerede) eritin. Eridikten sonra irmiği ilave edin. Kısık ateşte irmiğin rengi değişene kadar karıştırın (en az 15 dakika karıştırmak gerekiyor). Yeterince karıştırdıktan sonra kaynayan su ile sütü irmiğin üzerine dökün. Şekeride ilave edin. Kapağını kapatıp kısık ateşte suyu çekene kadar pişirin. Bir süre dinlendikten sonra üzerine susam ve çörek otu dökerek servis yapabilirsiniz.

Not: Tereyağı eridikten sonra ceviz ilave ederek de helvayı pişirebilirsiniz. Evde ceviz bulunmadığı için ben sade yaptım. Damak tadına göre teryağı yerine margarinde tercih edebilirsiniz, biraz daha hafif olabilir.

Afiyet olsun!

1 yorum:

  1. Bende yemesini cok seviyorum haha!! LEKKKIIIIEEEERR gel bizede yap, ook van dit :D

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...