1 Temmuz 2012 Pazar

Sohbet

Takvim yapraklarında dinimizle ilgili bir yazı olursa 'sohbet' başlığını kullanıyorlar. Bende mi öyle yapsam acaba dedim, ve gördüğünüz gibi yaptım :)

Konumuz 'iman', peygamber efendimizin imanla ilgili güzel hadislerinden bir kaç tanesini paylaşmak istedim.


Öncelikle iman Amentü'de bildirilen 6 esasa inanmaktır. Yani:

Ben Allahü Teâlâ'ya, meleklerine, kaitaplarına, peygamberlerine, âhiret gününe, kadere; hayır ve şerrin Allahü Teâlâ'nın yaratmasıyla olduğuna ianandım. Öldükten sonra dirilmek de haktır. Ben şehadet ederim ki, Allâhü Telâ'dan başka ilâh yoktur. Ve yine şehadet ederim ki, Muhammed (s.a.v) Onun kulu ve peygamberidir.

Bir kaç hadis-i şerifte peygamber efendimiz şöyle buyuruyor:
  • 'İyilik edince sevinen, günah işleyince üzülen imanlı demektir.'
  • 'Kalbde iman olan Allahü tealayı sever.'
  • 'İman çıplaktır. Elbisesi takva, süsü haya, sermayesi fıkıh, meyvesi ameldir.'
  • 'İman, namaz demektir. Kim namaz için kalbini hazırlar ve namazı itina ile, vaktine ve sünnetine riayet ederek kılarsa, o mümindir.'
  • 'Müminlerin iman bakımından en kuvvetli olanı, güzel ahlaka sahip olanıdır. Yanlarına herkes kolayca yaklaşır, geleni gideni çok olur. Herkesle iyi geçinir. Kim etrafı ile iyi geçinemiyorsa onda hayır yoktur.'
  • 'Kişinin nerede olursa olsun, Allahı unutmaması,  imanının kuvvetli olduğunu gösterir.'
Bu arada konuyla ilgili değil ama, bugün yeni bir ayın başlangıcı. Yazın tam ortasında sayılırız. Günler ne kadar da çabuk geçiyor değil mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...